Varausehdot
Päivitetty 01.02.2023
Asiakkaidemme huomioitavaksi:
1. VARAUS
Vuokra-aika on asiakkaan tekemän varauksen mukainen. Mahdollisista lisätunneista ja/tai muista lisäpalveluista on sovittava etukäteen tilan omistajan (yhtiö) kanssa ja niistä veloitetaan erillinen maksu.
Tilan varaajan ja kaikkien tilassa olevien tulee olla täysi-ikäisiä.
2. MAKSUEHDOT
Yksityishenkilöiltä edellytetään varauksen maksamista ennakkoon verkkomaksuna, luottokortilla tai ulkopuolisen rahoitusyhtiön kautta. Tilaisuus tulee olla maksettuna 100% ennen tilaisuuden alkua. Yrityksille myös laskutus. Laskutuslisä 10 €/lasku sis. alv 24%.
Kaupantekohetkeksi katsotaan varausvahvistuksen päivämäärä.
3. PERUUTUS
Ylivoimaisesta esteestä johtuen tilan omistaja (Yhtiö) voi perua saunatilan varauksen ennen varauksen alkua. Tässä tilanteessa ennakkoon maksettu vuokra ja mahdollisten lisäpalvelujen hinta palautetaan kokonaisuudessaan asiakkaalle, mutta tilan omistaja ei ole muutoin korvausvelvollinen.
Asiakkaan tekemä varaus on sitova. Mikäli asiakas peruuttaa tilavarauksen alle 14 vrk tilaisuuden ajankohdasta, tilan omistajalla tai välittäjällä ei ole velvollisuutta palauttaa vuokrahintaa tai jättää vuokraa laskuttamatta. 14vrk ennen tilauksen ajankohtaa perutuista varauksista 50%.
Saunatiloissa ei saa järjestää vastikkeellista anniskelua eikä maksullisia tilaisuuksia esim. pääsylippujen muodossa.
Tilan omistajalla (yhtiö) on oikeus peruuttaa/keskeyttää tilaisuus mikäli väärinkäytöksiä esiintyy ja/tai on syytä epäillä niin tapahtuvan. Edellä mainituissa tilanteissa asiakkaalle (tilaaja) ei korvata jo maksettuja tilavuokria ja/tai muita tilattuja lisäpalveluita.
4. PERUUTUS KORONATILANTEESSA
Mikäli viralliset määräykset/rajoitukset estävät tilaisuuden pidon on molemmin puolinen force majeure-tilanne; tilaisuuden varausmaksut ja lisäpalvelut (pois lukien cateringpalvelut) palautetaan sellaisenaan, kuitenkin mahdolliset transaktio-, välitys- ja laskutuspalkkiot huomioiden. Tilanteissa, joissa varaus perutaan asiakkaan (tilaaja) omien Koronasuositusten tms. syiden vuoksi, noudatetaan (yhtiö) normaaleita peruutusehtoja (3.Peruutus). Tilaisuutta voidaan kuitenkin siirtää sellaisenaan tietyillä ehdoilla (5. Tilaisuuden siirto Koronatilanteessa).
Cateringpalveluiden osalta viranomaisten määräysten/rajoitusten vuoksi peruutetuissa varauksissa, joissa esimerkiksi ruoka- tms. muita tarvikkeita on jo hankittu peruttua tilaisuutta varten, ei edellä mainittuihin hankintoihin kohdistuvia kuluja korvata asiakkaalle. Tilanteissa, joissa asiakasta (tilaaja) ei ole peruutushetkellä vielä laskutettu, mutta hankintoja on kuitenkin suoritettu, on asiakas (tilaaja) velvollinen korvaamaan hankinnoista aiheutuneet kulut vuokraajalle (yhtiö).
5. TILAISUUDEN SIIRTO KORONATILANTEESSA
Mikäli viralliset määräykset ja/tai asiakkaan (tilaaja) omat suositukset estävät tilaisuuden järjestämisen, on tilaisuuden ajankohtaa mahdollista siirtää veloituksetta. Siirretyissä varauksissa ovat kuitenkin voimassa alkuperäisten varauksien peruutusehdot päivämäärineen. Siirretyistä varauksista ei varausmaksuja tms. kuluja palauteta.
6. VAHINGOT
Asiakas (tilaaja) on velvollinen korvaamaan vuokrauksen yhteydessä tiloille, kiinteistön omistajalle ja/tai kolmansille osapuolille aiheuttamansa mahdolliset vahingot täysimääräisinä. Asiakas (tilaaja) on vastuussa myös vuokra-ajan jälkeen tapahtuvista vahingoista, jotka aiheutuvat tiloissa olleiden toiminnasta ja/tai huolimattomuudesta.
Terassilla varustetuissa saunatiloissa sisäkalusteiden vienti terassille on kielletty. Sisäkalusteille aiheutuneet vauriot esim. sateen sattuessa laskutetaan kokonaisuudessaan asiakkaalta (tilaaja).
Mahdollisten henkilövahinkojen välttämiseksi lasisten juomapullojen sekä juomalasien vienti suihkutiloihin ja löylyhuoneeseen on kielletty. Asiakkaan (tilaaja) ja vieraiden toiminnasta aiheutuneet mahdolliset henkilövahingot saunatiloissa eivät velvoita/koske tilan omistajaa (yhtiö).
7. JÄRJESTYS
Tilassa saa yhtäaikaisesti oleskella korkeintaan se määrä henkilöitä, joka on tilan kuvauksessa mainittu.
Tilojen omistajalla (yhtiö) on järjestyshäiriötilanteessa (tai muunlainen tilojen väärinkäyttö) oikeus keskeyttää tilaisuus ilman ennakkovaroitusta sekä tyhjentää vuokrattu tila. Tilaisuuden keskeyttämisestä aiheutuneista kustannuksista (esim. vartijoiden kutsuminen) vastaa vuokraaja (tilaaja) kokonaisuudessaan.
Tupakointi sisätiloissa on kielletty. Lisäksi nuuskapusseja ja/tai muita tupakkatuotteita ei saa laittaa wc-pönttöön, lavuaariin, suihku- ja saunatiloihin ja/tai jättää lattiapinnoille; ainoastaan roska-astioihin.
Mahdollisten henkilövahinkojen välttämiseksi lasisten juomapullojen sekä juomalasien vienti suihku- ja löylyhuoneeseen on kielletty.
Vuokraaja (tilaaja) vastaa tilojen lukitsemisesta vuokra-ajan päättyessä. Vartijakäynnit kohteissa automaattisesti vuokra-ajan päättymisen jälkeen.
Kaikkien mahdollisien lisätoimenpiteiden kustannuksista vastaa varaaja (tilaaja) kokonaisuudessaan.
8. RUOKAILUT JA ASTIASTOT
Asiakkaalla on mahdollisuus tilata ruokatarjoilut (yhtiöltä). Hinnat sisältävät astiaston sekä niiden tiskauksen; asiakkaan ei siis tällöin tarvitse huolehtia käyttämiensä astioiden tiskauksesta. Catering palvelut minimissään 10 henkilölle. Toimitusmaksu 20e/tilaus. Tiedustelut ja tilaukset ville@koisty.fi sekä puhelimitse 0400-635185
Mikäli asiakas tuo omat ruoat, astiasto on tällöin myös käytettävissä. Kuitenkin edellyttäen, että astiat ovat tilaisuuden päättymisen jälkeen palautettu niille kuuluville paikoilleen puhdistettuina. Puhdistamattomista astioista veloitetaan lisämaksu 2,00e/astiasto/hlö sis. alv 24%, minimiveloitus 20,00e sis. alv 24% + laskutuslisä 10,00e sis. alv 24%.
9. YLEINEN SIISTEYS JA SIIVOUS
Tilojen vuokrahintoihin sisältyy perussiivous. Tilat tulee kuitenkin siistiä asiakkaan (tilaaja) toimesta ohjeiden mukaisesti vuokra-ajan päättymiseen mennessä ellei toisin ole sovittu.
Saunatiloissa ovat juomapulloille/-tölkeille osoitetut roska-astiat sekä roskille erikseen. Käytetyt juomapullot/-tölkit tulee sijoittaa/palauttaa niille varatuille paikoilleen tyhjennettyinä. Asiakas on vastuussa tilojen normaalista siisteydestä; kaatuneet juomat/ruoat lattialta pyyhittyinä.
Terassilla varustetuissa saunatiloissa kaikki juomapullot/-tölkit ja astiat sekä ruoantähteet tulee asiakkaan huolehtia sisätiloihin niille kuuluville paikoilleen tilaisuuden päättyessä.
Mikäli siivousohjeita ei ole noudatettu, varauksen tekijää (tilaaja) voidaan jälkikäteen laskuttaa toteutuneiden kustannusten mukaisesti.
10. REKLAMAATIO
Mahdolliset reklamaatiot tulee esittää viivytyksettä viimeistään heti vuokrausta seuraavana arkipäivänä sähköpostitse osoitteeseen ville@koisty.fi tai puhelimitse 0400-635185. vuokraajalle ei korvata ylivoimaisesta esteestä aiheutuneita vahinkoja.